ANNONS
ANNONS
mcdonalds-blockchain

Transparent annonsering med hjälp av blockkedjor

Tre giganter går samman i ett nytt pilotprojekt för att öka transparensen i branschen.

Det rapporterar Resumé. Det är McDonald’s, Nestlé och Virgin Media som gått med i JicWebs blockkedjeprojekt.

JicWebs är Storbritanniens och Irlands organisation för gemensamma webbstandarder. Syftet med initiativet är att förbättra transparensen och effektivisera digitala annonsköp.

”Tekniken ger oss möjlighet att få en transparent bild av våra investeringar digitalt. Vi är också angelägna om att förstå den potentiella effekt som detta kan ha på vår ROI”, säger Kat Howcroft, medie- och budgetchef på McDonald’s i Storbritannien och Irland, i ett pressmeddelande.

ANNONS
ANNONS

Första delen av projektet innefattar att undersöka hur man kan tillhandahålla transparens och tydlighet genom hela kedjan av reklaminköp. I ett andra steg ska man analysera hur blockkedjor kan optimera och förbättra effektiviteten.

ANNONS
I denna artikel

ANNONS

Diskutera artikeln

ANNONS